Biseta Preloader

[email protected]

İspanya’nın hareketli turizm kenti: Malaga

Biseta Turizm İspanya’nın hareketli turizm kenti: Malaga

Geçen sene de ailece gittik. Çok keyifli harika bir tatildi. Farklı yerler, farklı kültürlerle daha da anlam kazanıyor bence. Hiç hayal edemeyeceğiniz bir yaşam akışının içine karışınca daha da iyi tanıyorsunuz. Biz geçen sene 10 gün kalarak. Her bir tura katılarak iyice bu gizem ile bütünlenmiştik.

QATAR HAVAYOLLARI İLE  İZMİR-DOHA UÇUŞLARI BAŞLADI

Bu kez İzmir’den direk seferlerine başlayan Qatar Havayolları’nın ilk izmir uçuşunun konukları idik, İzmir firmalarına bir FAMTRİP ( Eğitim, tanıtım gezisi) düzenlemişler.  Öncelikle direk uçuşlar her şehir için çok önemli. Gerçekten de son derece güzel, teknolojik uçaklarda, inanılmaz bir güzellikte ve son derece güler yüzlü personeli ile birlikte uçmanın tadı anlatılamaz. Son derece keyifli- konforlu bir uçuştu.

4.5 saatte Doha Havalimanı’na geldik. Oradan da 6 saat süren bir uçuş yaptık; suit uçakta kendimizi ev ya da lüks bir otelin odasında gibi hissettik diyebiliriz.  Uçakta odalarımızın kapısını kapatıp verdikleri harika pijamalarımızı da giyerek TV seyredip, müziklerimizi dinledik ve sonra kendi yatağımızda bir güzel uyuduk.

Eskiden günün birinde uçaklarda böyle konforlar olacak denilse hepimize tam bir masal gibi gelirdi…

Neyse, anlatmakla bitmez bazı şeyler ve pek de anlaşılmaz zaten. O nedenle yaşamak gerek. İnşallah Qatar Havayolları’nın yolcusu bol olur.

VE… PATTAYA!

Şüphesiz böyle güzelliklerin olmazsa olmazı nemli havasıydı bizi ilk karşılayandı Pattaya’da. 25 derece olan sıcaklıklar 45 derece olarak hissediliyor. Yine de buna razıydım. Muson yağmurları başladığından nem oranı daha az hissediliyor. Yıllık ortalama 30 derece olan Tayland on iki ay turist çeken bir ülke ve dünyada en çok turisti çeken ülkelerin başında.

TURİZM CENNETİ

Kısaca Tayland gerçekten gidilmesi görülmesi gereken bir yer. İki hafta önce kralları değişmiş. Her yerde cadde ve sokaklarda yeni kralın resmi adeta size selam veriyor. Sonra gözümüze hemen telefon telleri çarptı. Yığınla kablo havada. Artık hiçbir yerde görmediğimiz kablolar. Burada bolca var. Yer altı sulu zemin olduğundan aşağıya alamıyorlarmış…

Bir de Buda heykelleri oldukça ilgimizi çekti.  Özenle hazırlanmış, çiçeklenmiş her işletmenin her caddenin sokağın başında, önünde.  Şehir öyle hızla akıyor ki… Hem gece hayatı hem gündüz saatleri oldukça hareketli.  Hayatın iki uç noktası iç içe. Naylon poşetlerde yemeğini yiyen insanlar ve lüks tesislerde, otellerde bir yaşam.

ASİAN ESCAPES’E İLE PATTAYA-BANKOK

Asian ESCAPES Travel yetkililerinin harika programı ile hem gezimizi yaptık hem de işbirliği içinde olduğumuz otellerimizi gezdik. Bu vesile ile hem Qatar Havayolları’na hem de Asian Escapes’e çok teşekkür ederiz. Her şey harikaydı.

GÜLER YÜZLÜ İNSANLAR

Pattaya, Phuket, Bangkok Tayland denilince ilk akla gelen yerler. Bu arada sahil beldesi olan buralarda deniz,  doğa, hayvanlar ve tapınaklarla (filler, timsahlar, kaplanlar, maymunlar, yılanlar)  ilgili pek çok aktivite ve turlar var.

Örneğin, Mercan Adası’na gittik. Sürat motorları ile yarım saatte gideceğiniz yere varabiliyorsunuz. Bol deniz mahsulü ürünlerle de öğle yemeğimizi de alıp unutulmaz bir gün yaşadık. Halk çok ucuz yaşayabiliyor. Küçük işlerde vergi yükü de olmadığından meyve satanlar, araba tezgahlarında küçük tüpü ile yemek yapan insanların yüzündeki mutluluğu görmeniz gerek.

Bütün gün gezince akşamları ayak masajı yaptırmaya doyamayacaksınız.

Ülkenin para birimi ‘baht’. Pattaya’nın ünlü eğlence merkezi ise Walking  Street.

Haftaya bu tatilin devamını yazacağım.